Aangifte van adreswijziging

Als je verhuist, moet je jouw nieuwe adres binnen de acht werkdagen aangeven bij de dienst burgerzaken van je nieuwe stad of gemeente. Maar ook als je binnen dezelfde gemeente verhuist moet je dit aangeven.

Voorwaarden?

Je kan de verhuis pas aangeven als je ook effectief verhuisd bent.

Hoe aanvragen?

Je kan de adreswijziging online doorgeven via het e-loket (verhuis binnen Duffel - verhuis naar Duffel).

Om de adreswijziging voor het hele gezin door te geven, volstaat het dat de referentiepersoon van het gezin de aangifte doet.

Om de adreswijziging te kunnen doorgeven heb je een geldig identiteitsbewijs nodig met je rijksregisternummer.

Als een niet-ontvoogde minderjarige de verblijfplaats van zijn ouders voor het eerst verlaat om zijn hoofdverblijf elders te vestigen, moet hij vergezeld zijn door iemand die het ouderlijke gezag uitoefent.

De wijkagent wordt verwittigd van je adreswijziging. Hij komt ter plaatse vaststellen of je inderdaad op de aangegeven verblijfplaats woont. Bij een positieve woonstcontrole ontvang je van burgerzaken een uitnodiging voor de aanpassing van je elektronische identiteitskaart. Hiervoor dien je een afspraak te maken. Daarna kan je je nieuw adres aan andere instanties meedelen. Openbare diensten, kinderbijslagfonds, ziekenfondsen en pensioenkassen beschikken zelf over deze informatie.

Prijs

Gratis.

Wat meebrengen?

Breng volgende documenten mee naar je afspraak:

  • identiteitskaarten van alle familieleden die verhuizen.
  • PIN-codes van alle identiteitskaarten (na controle door wijkagent). 

Feedback over de website

Heb je niet gevonden wat je zocht? Opmerkingen over de website? Laat het ons weten