Wat zijn de voordelen van deze fusie?
Deze samensmelting zorgt voor een eenvoudiger en duidelijker proces bij het aanvragen van sociale huisvesting. Dat is omdat je als inwoner van Duffel, Bonheiden, Lier en Sint-Katelijne-
Waver met al je vragen en behoeften over sociaal wonen nu terecht kan bij één aanspreekpunt in plaats van bij verschillende organisaties. Bovendien zal de fusie leiden tot een betere coördinatie tussen de verschillende betrokken diensten en een efficiëntere toewijzing van sociale woningen. Woonstroom telt meer dan 2.500 sociale huurwoningen. De verschillende
wooninitiatieven kunnen kennis en ervaring uitwisselen. Naast de eigen woningen zal Woonstroom eveneens instaan voor de verhuring van woningen van private eigenaars, de vroegere SVK-werking.
Woonstroom zit niet stil. Met welke projecten zijn jullie momenteel bezig in Duffel?
Recent startten we twee grote vervangingsbouwprojecten in Duffel. In de Lintsesteenweg worden 12 sterk ver ouderde woningen vervangen door 15 nieuwe gestapelde wooneenheden.
Het gaat om een mix van klassieke eengezinswoningen, duowoningen en appartementen bestemd voor ver huur. In de Hogevelden komen 60 nieuwe wooneenheden in de plaats van de 33 oude woningen. 49 daarvan zijn voor huur en 11 voor koop.
Wat biedt de toekomst?
We gaan voor een betere en meer gestroomlijnde dienstverlening op het gebied van sociaal wonen in het werkingsgebied. We willen ook blijven inzetten op het creëren van betaalbare
en kwalitatieve huisvesting voor mensen die hier behoefte aan hebben. Er zal eveneens aandacht zijn voor maatschappelijke uitdagingen zoals duurzaamheid, toegankelijkheid en
sociale cohesie. We zullen tenslotte actief betrokken zijn bij de ontwikkeling van deze regio en een positieve bijdrage leveren aan het welzijn van haar inwoners.
Meer info
- 015 30 79 90
- info@woonstroom.be
- www.woonstroom.be
Contact
OCMW (sociale dienst)
- Adres
- Gemeentestraat 212570Duffel
- Stratenplan
- bekijk op Google Maps
- T.
- 015 31 12 02
- socialedienst@duffel.be
Het onthaal en het vrijetijdsloket in het gemeentehuis zijn toegankelijk tijdens de openingsuren. Voor onze andere diensten vragen we je een afspraak te maken. Neem hiervoor tijdig contact op met de dienst die je nodig hebt via telefoon of via e-mail. Met burgerzaken en het omgevingsloket kan je een afspraak maken via de website. Je kan daarnaast ook gebruik maken van ons digitaal loket. Alle info vind je via volgende link: werken op afspraak.