Problemen met uitlezen vernieuwde eID’s

Gepubliceerd op: maandag 20 september 2021 15 u.

Op de nieuwe elektronische identiteitskaarten (eID) die sinds april uitgereikt worden, zit een nieuwe, beter beveiligde contactchip. Deze chip leidt de weg naar diverse belangrijke persoonsgegevens zodat inwoners zich kunnen identificeren bij de gemeente, maar ook bij andere relevante instellingen. Om die gegevens uit te lezen, heb je een kaartlezer nodig.

Het uitlezen van de vernieuwde eID’s geeft meer dan eens problemen. Burgers komen dan vaak aankloppen bij de dienst burgerzaken wanneer zich problemen voordoen met hun eID omdat ze ervan uitgaan dat er iets is misgelopen bij de aflevering van hun elektronische identiteitskaart.

De oplossing ligt echter niet bij de dienst burgerzaken, aangezien de problemen te wijten zijn aan ontbrekende updates voor de software die burgers of organisaties gebruiken om de gegevens via de nieuwe contactchips uit te lezen.

Wanneer deze problemen zich voordoen, dien je als burger of als bank, ziekenhuis, containerpark of andere organisatie de nodige updates uit te voeren via de website eid.belgium.be om zo een nieuwe versie van de eID Middleware te installeren op de computers. 

Contact

Burgerzaken

Adres
Gemeentestraat 212570Duffel
Stratenplan
bekijk op Google Maps
T.
015 30 72 20
e-mail
burgerzaken@duffel.be

Het algemeen onthaal in het gemeentehuis is toegankelijk tijdens de openingsuren. Voor onze andere diensten vragen we je een afspraak te maken. Neem hiervoor tijdig contact op met de dienst die je nodig hebt via telefoon of via e-mail. Met burgerzaken, het omgevingsloket en het vrijetijdsloket kan je een afspraak maken via de website. Je kan daarnaast ook gebruik maken van ons digitaal loket. Alle info vind je via volgende link: werken op afspraak. 

Openingsuren
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief Terug naar nieuwsoverzicht

Feedback over de website

Heb je niet gevonden wat je zocht? Opmerkingen over de website? Laat het ons weten