In het najaar van 2022 was er een informatiecampagne over de aanleg van het netwerk in onze gemeente. De aannemer treft momenteel de nodige voorbereidingen voor de aanleg ervan. Daarom doet hij huisbezoeken om te kijken hoe de glasvezelkabel het best binnenkomt. Hierover krijgen we als gemeente verschillende vragen.
De aannemer klopt bij alle aansluitbare woningen aan om te kijken hoe de glasvezelkabel het best binnenkomt. Verschillende inwoners kregen al of krijgen binnenkort bezoek van een medewerker van Fiberklaar. Belangrijk om weten is dat je zelf beslist of je de medewerker toegang geeft tot jouw woning of niet. Er is ook geen enkele verplichting om het aanbod te
aanvaarden. Laat je een aansluiting leggen? Dan hoef je ook niet een internetabonnement te nemen bij één van de providers die fiber aanbieden. De medewerker die langskomt draagt tijdens het huisbezoek een fluohesje met het logo van Fiberklaar en heeft een legitimatiebadge.
Niet alle woningen in Duffel krijgen bezoek. Op deze website kan je nagaan of je woning in aanmerking komt.
Fiberklaar is een netwerkbeheerder die in verschillende gemeenten een nieuw glasvezelnetwerk wil aanleggen voor sneller dataverkeer. Ook in Duffel. Het is een commerciële speler. Sommige inwoners denken dat de werken en huisbezoeken gebeuren in opdracht van lokaal bestuur Duffel, maar dat is niet het geval.
Heb je vragen over de huisbezoeken of werken door Fiberklaar? Contacteer dan Fiber4Flanders:
- Gratis nummer: 0800 270 01 (op werkdagen van 9 tot 17 u.)
- fiber4flanders@fiberklaar.be