Duffel onthaalt jou met dienstverlening op maat

Gepubliceerd op: donderdag 28 december 2023 12.30 u.
Lokaal bestuur Duffel zet volop in op een vernieuwde dienstverlening onder de noemer ‘Duffel Onthaalt’.

Heel wat formulieren kan je online aanvragen

Veel zaken kan je al online aanvragen of in orde brengen via de gemeentelijke website. Het bespaart je een verplaatsing en het is snel, gemakkelijk en kan eveneens buiten de openingsuren. Sinds kort kan je verschillende documenten zoals attesten en identiteitsdocumenten downloaden via de Duffel-app. Deze gloednieuwe app is
de lokale versie van de app Mijn Burgerprofiel. Vind je niet onmiddellijk wat je nodig hebt? Dan kan je via de Duffel-app de openingsuren van het gemeentehuis opzoeken en een afspraak maken (dit kan enkel als je een afspraak nodig hebt vanaf 8 januari 2024). 

De Duffel-app is geen kopie van de gemeentelijke website. Je kan www.duffel.be wel mobiel raadplegen. Via onze website kan je ook formulieren aanvragen, een afspraak maken en openingsuren raadplegen. Je vindt er ook nog allerlei andere informatie over onze dienstverlening die je niet kan raadplegen via de Duffel-app.

Toch afspraak nodig? 

De meeste diensten in het gemeentehuis werken op afspraak. Enkel voor de onthaalbalie en het vrijetijdsloket hoef je geen afspraak te maken. Je kan online een afspraak maken via de Duffel-app of via onze website: www.duffel.be/afspraakVanaf maandag 8 januari werken we daarvoor met een nieuw afsprakensysteem. Uit de lijst van producten selecteer je één of meerdere producten waarvoor je een afspraak wenst te maken. Kies een moment dat voor jou het beste past en geef jouw gegevens door. Daarna ontvang je een bevestiging in jouw mailbox. Via deze mail kan je jouw afspraak later nog annuleren of verzetten.

Heb je geen computer of heb je hulp nodig? Dan kan je telefonisch een afspraak maken via 015 31 12 02 of aan de onthaalbalie in het gemeentehuis.

Op de dag van je afspraak kom je op tijd naar het gemeentehuis. Je meldt je aan via de ticketzuil bij het onthaal met de QR-code die je kreeg in je bevestigingsmail of met je geboortedatum of eID. Vervolgens krijg je een ticket met een route en nummer. Daarna neem je plaats in de wachtruimte die op je ticket staat. Een medewerker roept je nummer op en helpt je verder.

Op afspraak werken heeft heel wat voordelen voor jou als klant. Je kiest zelf dag en tijdstip van afspraak en je weet op voorhand welke documenten je moet meebrengen. We hebben je dossier of nodige documenten bij de hand als je langskomt. Je bent bovendien zeker dat een medewerker met de nodige expertise aanwezig is. Er zijn amper nog wachttijden.

Openingsuren breiden uit

Voor bepaalde producten zoals PMD-zakken, piekzakken, InDuffelbons, folders, enz. kan je zonder afspraak terecht bij de onthaalbalie in het gemeentehuis. De openingsuren hiervoor breiden uit. Het gemeentehuis is vanaf maandag 8 januari open op maandag, dinsdag en woensdag van 9 tot 12 u. en van 13 tot 16 u. Donderdag kan je eveneens bij ons terecht van 9 tot 12 u. en van 16 tot 19.30 u. en vrijdag van 9 tot 12 u. Ook bij het vrijetijdsloket kan je terecht zonder afspraak tijdens voormelde openingsuren. In de toekomst zal je nog meer producten zonder afspraak snel kunnen afhalen bij de onthaalbalie in het gemeentehuis. Daarover vind je meer informatie in de volgende editie van het infoblad.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief Terug naar nieuwsoverzicht

Feedback over de website

Heb je niet gevonden wat je zocht? Opmerkingen over de website? Laat het ons weten