Waarom CHECK JE KETEL?
Een centrale verwarmingsketel heeft nood aan een regelmatig onderhoud om langdurig, veilig en efficiënt zijn werk te doen. De tweejaarlijkse keuring ervan is ook een wettelijke verplichting. Toch zijn de kosten hieraan verbonden niet evident voor iedereen. Daarom deze campagne, in samenwerking met de lokale OCMWs: een gratis controle en onderhoud van de centrale verwarmingsketel voor sociale doelgroepen. Belangrijk is om te vermelden dat het gaat over een centrale verwarmingsketel voor gas of stookolie en bv. geen aparte kachels.
CHECK JE KETEL is dus niet voor iedereen?
Nee, we kiezen er bewust voor gericht sociale doelgroepen te bereiken. We zetten een specifiek traject op voor deze gezinnen. Indien ze aan de voorwaarden voldoen, kunnen ze een aanvraag indienen. Toch kan deze campagne dienen als geheugensteuntje voor iedereen om tijdig een onderhoud te laten doen.
Wat houdt dat traject in?
Na de aanvraag wordt er eerst een energiescan ingepland. Die wordt uitgevoerd door Stekr zelf. Met het positieve resultaat van die energiescan wordt het dossier door Stekr gelinkt aan één van de erkende installateurs die meestappen in het project. Zij voeren de nodige controles en het onderhoud van de ververwarmingsketel uit en maken de nodige attesten op. De financiële afhandeling loopt dan verder via Stekr. CHECK JE KETEL levert dus een sociale totaalservice en minder zorgen voor de doelgroep.
Meer informatie vind je hier.
Contact
Stekr
- Adres
- Gemeentestraat 212570Duffel
- Stratenplan
- bekijk op Google Maps
- T.
- 015 28 60 28
- info@stekr.be
- Website
- https://stekr.be/
De openingsuren van het loket in Duffel zijn: elke vrijdag van 9 tot 12 u. en elke vierde donderdag van de maand van 18 tot 19.30 u. Je dient wel eerst een afspraak te maken. Voor meer info zie https://stekr.be/