Vacature afdelingshoofd omgeving

Gepubliceerd op: dinsdag 6 februari 2024 16 u.
Lokaal bestuur Duffel heeft een vacature voor de functie van afdelingshoofd omgeving - contractueel - voltijds - niveau A1-A3 - m/v/x.

Het lokaal bestuur Duffel zoekt een afdelingshoofd voor het team omgeving.

Je staat als omgevingsambtenaar in voor het ruimtelijk omgevingsbeleid van de gemeente in al zijn aspecten en waakt daarbij over de impact van bouwwerken en activiteiten op de omgevingskwaliteit. Als afdelingshoofd omgeving geef je leiding aan de medewerkers van je afdeling. Je stuurt projecten aan binnen de afdeling en speelt in op de noden van klanten.

Wat verwachten wij van jou? 

  • Je werkt voorstellen uit in verband met ruimtelijke ontwikkeling van de gemeente en bouwt zo aan het gemeentelijk ruimtelijk beleid op lange en middellange termijn.
  • Je staat in voor het voorbereiden, uitvoeren en bijsturen van de strategische en operationele planning zodat beleidsdoelstellingen efficiënt gerealiseerd worden.
  • Je beoordeelt vergunningen op basis van de beschikbare voorschriften of op basis van de goede ruimtelijke ordening/omgevingsimpact en weegt belangen gelijktijdig af en werkt daarbij intens samen met de overige omgevingsambtenaren.
  • Je ondersteunt de beleidscoördinator met het grond- en pandenbeleid en geeft advies aan het bestuur.
  • Je volgt de ontwikkeling van sociale woonbouwprojecten en de versterking van de woonkwaliteit van huurwoningen op.
  • Je bent verantwoordelijk voor de handhaving van omgevingsvergunningen en werkt vlot samen met verschillende medewerkers en partners die te maken hebben met dit proces.
  • Je coördineert de doelstellingen m.b.t. natuur- en milieubeleid en het organiseren van overleg.
  • Je zorgt voor een optimale informatiedoorstroming en stimuleert communicatie zodat het beleid en de medewerkers goed geïnformeerd en betrokken zijn.
  • Je initieert, ontwikkelt en stimuleert samenwerkingsverbanden en daarnaast sta je in voor de vertegenwoordiging van de afdeling of dienst met het oog op een optimale externe communicatie en de verbetering van de samenwerking met verschillende actoren.
  • Je staat in voor de planning, organisatie, aansturing en opvolging van de werking van je dienst en vertaalt beleid naar concrete doelstellingen voor de directe medewerkers.
  • Je bent verantwoordelijk voor het personeelsbeleid binnen je afdeling met als doel het ontwikkelen van de competenties en talenten van medewerkers.
  • Je bent steeds op de hoogte van de recente juridische ontwikkelingen die te maken hebben met je dienst zodat de medewerkers de nodige kennis hebben voor de correcte uitvoering van taken.
  • Je doet budgetvoorstellen en maakt een meerjarenplanning op voor de afdeling.

De selectietechnieken

De selectieprocedure bestaat uit een schriftelijke proef (inclusief e-assessment) en een mondelinge proef. De 3 hoogst gerangschikte geslaagde kandidaten worden uitgenodigd voor een assessment bij een externe partner.

Kom je in aanmerking voor deze vacature?

  • Je hebt diepgaande kennis van de wetgeving en reglementeringen inzake de verschillende aspecten die worden behandeld door de afdeling omgeving.
  • Je beschikt over ten minste 2 jaar relevante aantoonbare beroepservaring.
  • Je hebt een goede kennis van informatica ten behoeve van rapportering, verslaggeving en verwerking.
  • Je hebt een brede belangstelling voor stedenbouwkundige materie.
  • Je hebt een masterdiploma ofwel een diploma van universitair onderwijs of een diploma van het hoger onderwijs van twee cycli, dat gelijkgesteld werd met universitair onderwijs. 
  • Je slaagt voor de selectieprocedure.

Wij bieden

  • Een afwisselende job, met veel menselijk contact en heel wat eigen verantwoordelijkheden. 
  • Een aantrekkelijk salaris op niveau A ( A1 - A3: bruto min. – max.: 3.969,31 – 6.536,18 euro).
  • Aangetoonde relevante ervaring en eerdere tewerkstelling kunnen in aanmerking komen voor het bepalen van de anciënniteit. 
  • Hospitalisatieverzekering en een aanvullend pensioen. 
  • Maaltijdcheques (8 euro per stuk). 
  • Ecocheques en InDuffelbons.
  • Tot 35 verlofdagen per jaar.
  • Fietsvergoeding en gratis woon-werkverkeer bij gebruik van openbaar vervoer.
  • Fietsleaseplan.
  • Mogelijkheid tot hybride werken.

Info over de vacature

Neem gerust contact op met je toekomstig leidinggevende Christoph Van Slagmolen, beleidscoördinator, voor meer informatie over de functie: christoph.vanslagmolen@duffel.be.

Voor meer informatie over de selectieprocedure contacteer de deskundige HR Laura Truyts: laura.truyts@duffel.be.

Meer informatie over de functie lees je in de functiebeschrijving die je onderaan deze pagina kan downloaden. 

Solliciteren 

Je kan je kandidatuur indienen door het online sollicitatieformulier hieronder in te vullen: 

Ik wil solliciteren

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief Terug naar nieuwsoverzicht

Feedback over de website

Heb je niet gevonden wat je zocht? Opmerkingen over de website? Laat het ons weten